KOPENHAG — Kopenhag Moda Haftası, sürdürülebilir olan beşinci moda başkenti olarak ün kazandı, ancak marka kapanışlarından ve lüks yavaşlamasından muaf değil.
1935’ten beri ülkenin en eski giyim markası olan Brandtex bu yıl kapandı ve ardından Godske Group A/S tarafından hızla kurtarıldı. Diğer iki büyük Danimarka moda şirketi — Ganni ve Birger Christensen Collective — da zor durumdaki yerel markaları kurtarmak veya onlara yardım eli uzatmak için devreye girdi.
Yine de, 2025 ilkbahar sezonunda şehirdeki genel ruh hali iyimserlik olmaya devam etti, çünkü bazı şirketler güçlü büyümenin devam ettiğini bildirdi.
Mücevher markaları için parlayan her şey altındı, elmastı.
Elmas takılarıyla ünlenen Sophie Bille Brahe, incilerin sadeliğini ve sadeliğini ön plana çıkaran koleksiyonuyla showroom’unda konukları büyüledi.
“Kanallarımız güçleniyor. Özel parçalara, bir hikaye anlatabilen ve nesilden nesile aktarılabilen mücevherlere yatırım yapmak isteyen müşterileri giderek daha fazla görüyoruz,” dedi ve bu yılın ilerleyen zamanlarında açıklanacak olan denizaşırı genişleme ihtimaline işaret etti.
Tom Wood’un cesur gümüş ve altın yüzükleri bu sezon yüzüklerin üzerine geçirilen elmas dizileriyle yumuşatılırken, bilezikler ve kolyeler daha kalın ve ağır hale geldi.
“2013’teki kuruluşumuzdan bu yana her yıl karlı bir şekilde çalıştık ve hiçbir zaman kredi veya krediye ihtiyaç duymadığımız için gururluyuz. Kendi perakende ve e-ticaret işimizde önemli bir büyüme yaşıyoruz,” dedi yaratıcı yönetmen Mona Jensen.
Tom Wood TOM WOOD’UN İZNİYLE
Marka, 2023’te toptan satış pazarında bir düşüş yaşadı, ancak işler iyileşiyor.
“Sonuç olarak, 2024’te yaklaşık %25’lik bir ciro büyümesi tahmin ediyoruz” diye ekledi Jensen.
Müşterileri için çok iddialı olmayan bir fiyat aralığında kalmaya inanıyor. Tom Wood mücevherleri, gümüş bir kulak manşeti için 69 İngiliz sterlininden elmaslarla süslenmiş geri dönüştürülmüş 9 ayar altın yüzük ahizesine kadar 9.939 İngiliz sterlinine kadar değişiyor.
Tom Wood, diğer birçok lüks ve tasarımcı markası gibi Japonya pazarında da bir refah yaşıyor. Marka, bölgedeki 70’ten fazla perakendecide stoklanıyor.
Şirket, Aoyama’daki amiral mağazasının başarısının ardından geçen hafta Ginza’daki Dover Street Market’te bir perakende alanı açtı.
Kopenhag’ın güneşli açık hava podyumlarına bir parça gümüş veya altın ekleyen Pandora oldu. Danimarkalı mücevher şirketi, cilveli parça kıyafetleriyle özdeşleşen marka Rotate ile iş birliği yaptı ve üst üste iki sezondur en iyi moda haftası partisine ev sahipliği yapıyor
Pandora elçisi Pamela Anderson, Pandora’dan 300’den fazla 14 ayar altın kolye kullanılarak 2.000 gümüş tenis bileziği ve el yapımı kemerler içeren bir elbiseye tanıklık etmek için ön sırada oturuyordu.
Rotate tasarımcıları Jeanette Madsen ve Thora Valdimarsdottir için kutlanacak çok şey var.
Madsen, “Lüks perakendenin yavaşlamasına rağmen, Rotate’in büyüme ivmesini koruduğunu gördük. Bazı pazarlar perakende sektöründeki mevcut zorluklardan etkilenirken, markanın güçlü bir müşteri tabanı oluşturmaya devam ettiği Orta Doğu gibi diğerleri artış gösteriyor” dedi.
“Kopenhag’daki ilk amiral mağazamızı [moda haftasıyla aynı zamana denk gelecek şekilde] açtığımız için çok mutluyuz. Marka için çok büyük bir an,” diye ekledi Valdimarsdottir.
Kopenhag gibi küçük bir şehirde, perakende sadece marka oluşturma çalışması değil, aynı zamanda organik olarak bir topluluk büyütme çalışmasıdır. Buna, çoğu Danimarkalının sık sık komşu ülkelere seyahat etmesi nedeniyle havalimanlarının içi de dahildir.
İzlanda merkezli sürdürülebilir dış giyim markası 66°North’un Kopenhag Havalimanı’nda ikinci mağazasını açmasının nedenlerinden biri de budur.
Marka Kopenhag’a çok emek veriyor. Kopenhag’daki İzlanda dışındaki ilk merkezlerine yeni taşındılar. Burası kısmen 66°North’un uluslararası ekipleri için bir ofis, ayrıca etkinliklere ve aktivitelere ev sahipliği yapacak bir showroom ve alan olarak kullanılacak.
“2023’ü %18 büyümeyle tamamladık. Zorlu ortamı düşündüğümüzde bundan memnunum. Markanın CEO’su Helgi Oskarsson, “2024’ün ilk altı ayında daha yavaş bir büyüme yaşadık ancak Temmuz satışları güçlü çift haneli büyüme gösterdiğinden tekrar toparlandık” dedi.
Bir sonraki hedefi 66°North’un küresel toptan satış işini iyileştirmek.
Birçok marka büyümeye devam etse de, Kopenhag Moda Haftası sırasında iş hakkında konuşurken bir samimiyet var – büyük ve küçük markalar mücadelelerini paylaşmaya, çözümlerini sunmaya ve yardım eli uzatmaya istekli.
Örneğin, Stockholm merkezli marka Deadwood, yıllardır ilk kez düşüş yaşadı. Markanın kurucu ortağı ve kreatif direktörü Felix von Bahder, “Satışların bir önceki yıla göre eksi yüzde 13 düştüğünü gördük” dedi.
“Toptan satışa gelince çok az sepete çok fazla yumurta koymuştuk, bahislerimizi bir avuç çevrimiçi deve yatırmıştık. Satışları düşmeye başladığında, bu anında bütçe kesintilerine ve siparişlerin iptaline yol açtı” diye ekledi.
Mart ayında, işler eskisinden daha da kasvetli görünüyordu.
“Ancak içimdeki Tony Robbins’i kanalize etmek için, beceriklilik en önemli kaynaktır. Son enerjimizi topladık ve topluluk liderliğindeki bir yatırım turunun yardımıyla Deadwood’u çukurdan çekip çıkardık ve işleri tersine çevirdik” dedi von Bahder.
Baum und Pferdgarten’ı Rikke Baumgarten ile birlikte tasarlayan Helle Hestehave, 2022’de enflasyon ve faiz oranlarının artmasıyla birlikte markanın 2023 sonuçlarını etkileyen bir düşüş yaşadığını ve bunun toplam 11 milyon Danimarka kronu veya 1,47 milyon avro olduğunu açıkladı.
Sonra, bir sezon daha dışarıda kalan ve bunun yerine Rotate ve Remain’in ana şirketi olan Birger Christensen Collective ile birlikte şehrin yeteneklerini finansal olarak destekleyerek güçlendiren Kopenhag’ın popüler markası Ganni var.
Birger Christensen Collective CEO’su Denise Christensen’e göre, yaratıcı yönetmeni Martin Asbjørn markanın sesini ve mesajını sağlamlaştırdığı için Remain bir değişim halinde.
“Doğal olarak lüks yavaşlamanın küresel işletmeler üzerinde bir etkisi oldu. Ancak, 2024 yılı içinde Remain perakende ortaklarının sayısını toplamda 120 ortağa çıkardı. Şu anda kalıcı bir perakende alanı açma planımız yok ama gelecekte kesinlikle buna odaklanıyoruz” diye ekledi.
Danimarka’nın asi kardeş tasarımcıları Nana ve Simon Wick (Di)vision için bir geri dönüş sezonuydu; son iki sezondur podyum gösterilerine ara verdiler.
“Her ay daha iyiye gidiyoruz, ancak 2023’ten 2024’e gelirimizde bir düşüş var. Bu, doğrudan tüketiciye odaklanmamızın ve toptan satışı bırakıp temel işimize ve topluluğumuza odaklanmamızın sonucudur,” dedi Simon.
Gösterileri bu sezon The Ordinary ile iş birliği yaparak mümkün oldu; tasarım ikilisi, tamamen güzellik markasının ambalajından yapılmış bir elbise sergiledi.
Zorlu pazara rağmen, bazı markalar hızla büyüdü ve şimdi buradan nereye gideceklerine karar veriyorlar.
9’dan 5’e üniformaları modernize etme konusunda uzmanlaşmış Another Aspect, iş hayatında beşinci yıllarına yaklaşırken bunlardan biri.
Markanın kurucu ortağı Daniel Brøndt, “İyi işleyen bir fiziksel mağaza ve çevrimiçi ve perakende ağıyla her zamankinden daha iyiyiz. 2024’ün ilk yedi ayında yüzde 60 büyüdük. Büyümek üzereyiz ve artık erken aşamalarda değiliz. Geçtiğimiz yıl çılgın bir yolculuktu ve Danimarka’da ve daha geniş dünyada tamamen çılgın bir talep hissettik” dedi.
Gözlük tasarımcısı Vincent Catani, lüks yavaşlamayı aynı zamanda yavaşlamanın ve sonraki adımlarını dikkatlice düşünmenin bir işareti olarak aldı. Tasarımcıya göre, iki yıl önce ilk koleksiyonunu piyasaya sürdüğünden beri marka “katlanarak büyüdü” ve Danimarka ve Finlandiya’da temel bir müşteri tabanı oluşturdu.
“We have doubled our retail partners in the past year and the sales have been the best to date this spring and summer,” said Catani, who is stocked at Copenhagen concept store Studio Stars.
Another fresh face on the scene, Kristoffer Kongshaug of Forza Collective, presented his sophomore act, an ode to the ‘60s, the haute couture of the ‘70s and ‘90s ready-to-wear.
Raf Simons, Christian Dior Couture, Balmain ve Lanvin’de daha önce tasarımcılık yapmış olan Kongshaug, lüks pazarındaki düşüşe şaşırmamış ve “birçok üst düzey lüks markadan daha uygun fiyatlı olacak şekilde stratejik olarak fiyatlandırmıştır.”
Bir Forza Collective naylon tişört elbise 6.060 Danimarka kronu (veya 812 avro) fiyatlandırılırken, bir pamuklu kanvas koza palto 9.700 Danimarka kronu veya 1.300 avroya satılıyor.
Kongshaug, “İyi bir başlangıç yaptık ve önümüzdeki bir iki yıl içinde daha fazla toptan ve çevrimiçi kanala doğru çalışmak, özellikle ABD’deki müşteri tabanımızı genişletmek için çok motive oldum.” dedi.
Marka, Ekim ayında Paris’teki Printemps’te bir pop-up mağaza açacak ve önümüzdeki sonbaharda örme giyim kategorisine genişlemeyi planlıyor.
GENEL
18 gün önceGÜNDEM
19 Nisan 2025GÜNDEM
19 Nisan 2025GENEL
19 Nisan 2025GENEL
19 Nisan 2025GENEL
19 Nisan 2025LEGEND TV
19 Nisan 2025Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.